اخبار...اهنگ...فول البوم...عکس های جدید محسن چاوشی
اخبار...اهنگ...فول البوم...عکس های جدید محسن چاوشی
سفارش تبلیغات پروفایل مدیر انجمن عضویت صفحه اصلی
>
همه چیز در مورد آلبوم من خود آن سیزدهم محسن چاوشی+خبرهای جدید


چند خبر از آلبوم سیزده :

بر خلاف انتظارات این آلبوم تیزر دیگری ندارد

تهیه کننده این آلبوم آقای مسعود دهقان هستند
تنظیم ترک ناله ناکامی بر عهده کوشان حداد است
و شرکت پخش کننده آلبوم آوای باربد نیست
طراح کاور هم هنوز رسما اعلام نشده


میکس و مستر آلبوم به طور مشترک توسط کوشان حداد و امیر جمالفرد انجام شده و در مراحل پایانی خود قرار دارد.
تنظیم قطعه ی ناله ی ناکامی توسط کوشان حداد انجام شده


سایت رسمی آلبوم و دیدن تمامی پوستر های رسمی آلبوم

سايت رسمي آلبوم من خود آن سيزدهم

کاور اختصاصی آلبوم من خود آن سیزدهم محسن چاوشی

پله پله تا ملاقات سیزده...

آیا پشت این در ،چه چیزی در انتظارمان است؟


پ.ن : کلیه عملیات طراحی وکتور ها و پیاده سازی ایده ها به صورت دستی و اختصاصی انجام شده ، به جز بعضی نقاط کوچک که از وکتور ها و آرشیو عکس های آماده استفاده شده.






اما...
آلبوم سیزده در مراحل میکس و مستر خود به سر می برد ، کاور های آلبوم هم عوض شده و شاید طراح آن هم محسن عسگری نباشد! این اثر پاییز منتشر می شود و به احتمال فراوان اوایل مهرماه باید منتظر شنیدنش باشیم که البته زمان دقیق و قطعی انتشار از زبان خود محسن چاوشی اعلام خواهد شد.

محـسن چـــاوشي : آنچــه بر مـن گـذشت سيــزده بود





شهاب اکبری: تنظیم های قطعات آلبوم «13» تمام شد


شهاب اکبری که همیشه به عنوان تنظیم کننده در کنار محسن چاوشی حضور داشته از به پایان رسیدن تنظیمهای آلبوم 13 این خواننده خبر داد و به خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: آلبوم 13 با صدای محسن چاوشی مرحله تنظیم خود را پشت سر گذاشت و ماه آینده وارد بازار موسیقی خواهد شد.

این آهنگساز در ادامه گفت: قرار بود این آلبوم اوایل سال منتشر شود که با تاخیری چند ماهه انتشار آن به فصل پاییز موکول شد. در زمینه اشعار این آلبوم برای اولین بار محسن چاوشی به انتخاب اشعاری از شاعران بزرگ همچون مولانا، شهریار، وحشی بافقی، باباطاهر و ... استفاده کرده است.
وی درباره چگونگی تنظیم این اثر خاطرنشان کرد:تنظیم تلفیقی از عمده ویژگی های این آلبوم به شمار می آید که به تفاوت آن با آلبومهای دیگر چاوشی منجر شده است. همچنین بافت سنتی این آلبوم نیز یکی از وجوه تمایز آن خواهد بود.
اکبری با اشاره به اینکه همه قطعات این اثر را چاووشی ساخته است، گفت: آلبوم "من خود آن سیزدهم" در مقایسه با دیگر آلبومهای مشترک من و محسن چاوشی فضای متفاوت تری در زمینه ملودی و تنظیم دارد؛ به همین دلیل می توان از آن به عنوان یک اثر تازه نام بود.






محسن چاوشی و آن 13 مرموز


تماشا : آلبوم «من خود آن سیزده ام» محسن چاوشی مدت هاست که به عنوان آلبوم جدید این خواننده معرفی می شود ولی هنوز وارد بازار نشده تا نحسی این رقم به جان این خواننده افتاده باشد. این بار دفتر موسیقی در عدم انتشار این آلبوم هیچ نقشی ندارد و جنگ دلال ها باعث شده که این آلبوم به رغم دریافت همه مجوزهای لازم وارد بازار موسیقی کشور نشود.

این آلبوم خاص که در آن از اشعار شعرای قدیمی و کلاسیک ایرانی استفاده شده، چندین و چند بار در بین فعالان بازار موسیقی دست به دست شده و هنوز هم نتوانسته وارد مرحله توزیع و انتشار شود. از تاجر چای گرفته تا صاحبان یک کمپانی جواهرسازی این آلبوم را خریده اند و سپس با قیمت بالاتر آن را به دیگری فروخته اند تا همچنان دوآتشه های آقای خاص در حسرت شنیدن این آلبوم باشند اما گفته می شود اواخر شهریور این آلبوم پس از دو سال بلاتکلیفی در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد.



تيــزر تبليــغاتي آلبــوم من خود آن سيــزدهم منتشر شد







از اينجا دريافت كنيد




<< محـسن چـاوشي : آنچــه بر مــن گـذشت سيـــزده بود >>






... و سر انجام آروزي ديرين چاوشيون
بعد از پنج سال انتظار
<< من خود آن سيزدهم >> ماندگارترين اثر محسن چاوشي





تاپيــــــك اختصــــــاصي آلبـــوم من خود آن سيــــزدهم محسن چــــــاوشي - موزيك باران


I'M OWN THAT OF THIRTEENTH





صحبت هاي محسن عزيز در اين باره



صحبت محسن چاووشی با هوادارانش: «تاریک ترین نقطه شب قبل از طلوع خورشید است»


همیشه سعی کرده ام بیشتر از آنکه حرف بزنم تلاش کنم و موسیقی ام به جای زبانم
با شما سخن بگوید. ولی امروز می خواهم اندکی حرف بزنم و بگویم که هر تلاشی کردم
به عشق شما بود . شمایی که در هیچ برهه از زمان مرا تنها نگذاشتید و همیشه حامی
و پشتیبان من بوده اید. در سالهایی که گذشت تلخی کشیدم و تلخ خواندم ، عاشق شدم
و عاشقانه خواندم ولی هرگز بیهوده نخواندم . چون به احساس شما ایمان داشتم و احترام
گذاشتم . چه غرض ورزی هایی که نشد و چه روزهایی که نگذشت. روزهایی که هر لحظه اش
عمری بود. به کرَات از سوی رسانه ها و مطبوعات مورد حمله قرار گرفتم که خوب می دانم
هر تحفه ای به دست من رسید از غریبه نبود و دوست دارم دوستانی را که با همین دوستیشان
یادم دادند که محکم تر باشم و چه مهربانانی که همیشه یارم بودند و تنهایم نگذاشتند و
در نهایت شما که تنها امید من بودید. شبهایم به تاریکی مطلق رسید ولی فهمیدم تاریک ترین
نقطه شب قبل از طلوع خورشید است و روشنایی باز هم به دنیای من باز خواهد گشت
ولی خوب و بد تلخ و شیرین هر چه بود گذشت تا به امروز رسیدیم

و اما سیزده…….

گفتنش مثل هفت شیرین نیست اما آنچه بر من گذشت سیزده بود. تاکنون هر آنچه
ساخته ام و خوانده ام عاشقانه های امروز بود ولی اینبار فرصتی دست داد تا به
سراغ عاشقانه های دیروز بروم که این سیزده تمامی ندارد. تمام تلاشم را کردم
تا لذت ببرید و سیزده نباشید.


محسن چاوشی
89.04.10
1:21

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


بله درست است شاهكاري ديگر در راهست اثري كه بيش از تمامي خاطرات ما ماندگاري را به همراه دارد.

بايد ديد چگونه صداي عاصي و زجه هاي ياغي محسن چاوشي عرش را به زمين خواهد دوخت

آلبومي كه قرار است تلخيش را چاوشي بگيرد و با احساس زلال و پاكش و آن صداي زخمي به گوش فلك ببندد!

اميدواريم در اين چشمه سنگ نباشيم !

پس از موفقيت چشمگير آلبوم حريص و پرچم سفيد اكنون ميتوانيم با اين اطمينان از اين مساله كه چاوشي همان چاووشيست !

چشم به لذتهاي آينده داشته باشيم و بقول دوستي ديگر زمان آن فرا رسيده كه


ما بیــــرون گــود نشستگان از پیــــکار خدایان لذت ببریــــم !!


ديگر نميتوان چاوشي را با اين و آن قياس كرد يا راه در رويي نشان داد او برند موسيقي پاپ ايران است.

براي معرفي اين اثر و بررسي تمامي ابعاد آن چندين بخش را در نظر گرفته ايم تا اطلاعات مناسب و جامعي در اختيار

هواداران و چاوشي دوستان قرار دهيم اميدواريم مورد توجه قرار گيرد.


مقــــدمـــــه




سیزده همان آلبومیست که چندین سال است در آرشیو کارهای چاووشی خاک می خورد،اثری که به سفارش حوزه ی هنری وقت به ریاست رضا مهدوی،شکل گرفت و هدف آن اخذ مجوز کاری برای چاووشی "زیر زمینی" بود.قرار شد در این اثر چاووشی با سروده هایی متفاوت از آنچه ارجینی و صفا می سرایند مشغول باشد،سروده هایی از مولانا،شهریار،وحشی و ... اشعاری که سخت بد قلقند و شاید در نگاه اول چنان عاصی و سرکش باشند که گنجیدنشان در دیباچه ی هنری محسن چاووشی محال به نظر بیاید اما شاید به عنوان یک هوادار و حتی مخاطبی آزاد بتوان گفت که وقتی هنرمندی چون چاووشی جسارت بازی با چنین اشعاری را داشته و از رفتن در دهان شیر ابائی ندارد قطعا می تواند از پس سیزده به خوبی برآید،آنچه محسن را بدین جا رسانده بی شک سوای مهارت،جسارت و احساس بی نظیر اوست؛اگرچه چاووشی گاهی هم "زیادی" جسور می شود که البته این جسارت زمانی باید مورد نقد بیشتر قرار بگیرد که نتیجه اش معلوم شود،تکرار جسارتی که بازخورد خوبی نداشته باشد یقینا جای تامل خواهد داشت و بی شک دیگر چاووشی نیز تا به حال جسته گریخته این را فهمیده!

به هر حال سیزده در راه است،اگر در انتظار کارهائی از سیاق قبل هستیم باید هرچه زودتر بر این انتظار خط بطلان بکشیم،که در غیر این صورت بدطور توی ذوقمان خواهد خورد!طبیعت و سبک سیزده آنگونه است که بی هیچ ذهنیتی فقط باید منتظر ماند و شنید!دوستی می گفت که سیزده میزانی تمام عیار جهت تمایز چاووشیست ها و آنهائیست که از روی شکم سیر اصطلاحا "عشق چاووشی" شده اند!این یعنی بی شک سیزده بسیار متفاوت تر از آنیست که فکرش را هم می کنیم،باید گوشمان را آماده ی شنیدن متفاوت ها کنیم.اگر سیزده مخاطب پسند از آب درآمد که فبه المراد،اثباتیست بی شبهه بر یکه تازی محسن چاووشی!ولی اگر سیزده آنگونه که باید نشد هم نباید چندان به چاووشی خرده گرفت!شاید سیزده درختی اهورائی باشد با ریشه ای از جنسی دیگر که تغذیه ی آن با هرآنچه که با ماهیتش متجانس نیست میوه ای تلخ به بار آورد،در این صورت دیگر نمی توان تقصیری را متوجه چاووشی نمود! بدون شک آمیختن سروده های سنتی شهریار و مولانا با سبک و سیاق پاپ،تلفیق دو چیز نا متجانس است که صد البته چاووشی می تواند در سازگاری این دو پارامتر نقشی اساسی ایفا کند یا شاید اینگونه بتوان گفت اگر فقط یک نفر بتواند از پس این مهم بخوبی برآید او تنها محسن چاوویست!بنا بر این باور داریم که سیزده را خوش بدر خواهیم کرد!

محسن چاوشي پس از قبول اين سفارش اين كار را به اتمام رساند اما به دلايل نامعلومي قطع همكاري شد و اين آلبوم در آرشيو وي ماند. به گفته وي در يكي از مصاحبه ها تنظيم ها در آن زمان بسيار سطحي (احتمالا محمد رضا آهاري) و لحن و خوانش او دچار اشتباهات زيادي شده بود تا اينكه سر انجام تصميم به تجديد تنظيم و همچنين تغيير در آهنگسازي و لحن خواندن گرفت .
گفتني است پيش از اين محسن چاوشي آهنگ توبه نامه از ژوليده نيشابوري و همچنين يكي از اشعار مولانا را به سفارش حسين صفا (ترانه سرا) خوانده بود كه فقط آهنگ توبه نامه كه بصورت اتود بود در دنياي مجازي منتشر شد.

اين اثر ابتدا قرار بود با نام من خودم سيزدهم منتشر شود بعد به من خود آن سيزدهم تغيير نام پيدا كرد و در اين اواخر از سوي مدير شركت آواي باريد (صاحب امتياز اين اثر) سيزده خطاب شد !



******************

آشنايي با فضاي كاري البوم و بررسي لحن و خوانش



سبك اين آلبوم پاپ سنتي (بيشتر پاپ) ميباشد و مشخصا بيش از هر اثر ديگري ميتواند گوياي اين هنر چاوشي باشد.
همانطور كه ميدانيد ملوديهاي تلفيقي و تحرير هاي سنتي محسن چاوشي زبانزد خاص و عام است كسي كه با آشنايي كامل بر اين استعداد ذاتي و تسلط بر حنجره خود آواي هاي عجيب و مناسب با فضاي هر اهنگ را بوجود مي آورد .


شايد كمتر در ميان خوانندگان معاصر كشورمان با چنين پديده اي مواجه باشيم ؛ براي شما نمونه هايي را مياوريم صرفا

جهت شناخت اين عمل

آهنگ ناز از البوم رويايي يه شاخه نيلوفر كه پيش از آن با نام تو ناز ميكني با خوانشي متفاوت اجرا شده بود


دانلود اهنگ ناز 320(نسخه آلبوم)

دانلود آهنگ تو ناز ميكني (تك آهنگ با لحن مردانه و با صلابت)


و يا يكي ديگر از شاهكارهاي محسن چاوشي آهنگ پايان بي آغاز است كه با سه تن صدا متفاوت اجرا كرده


دانلود آهنگ پايان بي اغاز




اما يكي از شاخص ترين آثار محسن چاوشي كه تحريرهاي سنتي وي بسيار بجا و عاري از ايراد است آهنگ خيانت يكي از
ماندگارترين كارهاي اوست

دانلود آهنگ خيانت كيفيت 320 (ورژن آلبوم متاسفم)


دانلود آهنگ خيانت كيفيت اصلي (ورژن سنتوري)


و اما قسمت اصلي ماجرا آهنگ جاودانه توبه نامه پيش مرگ آلبوم سيزده !







به جرات ميتوانيم بگوييم هيچ خواننده ايراني نميتواند چنين اهنگي را با اين قالب و لحن و سبك منحصر بفرد اجرا كند كه مو به تنمان سيخ ميشود ! مطمئنا با البومي با فضاي سنگين و درخور توجه روبرو خواهيم شد.


دانلود اهنگ توبه نامه كيفيت 192


از زير هدفون خون مي چكد !


توبه نامه
تک آهنگ ( ۱۳۸۵ )
آهنگساز : محسن چاووشی
تنظیم : ( احتمالا رضا فوادیان – محسن چاووشی )
شاعر : حسن فرح بخشیان (ژوليده نيشابوري)
به همراه دکلمه ی حسین صفا

اگر عمری گنه کردی مشو نومید از رحمت
تو توبه نامه را بنویس امضا کردنش با من



توبه نامه ( که در اصل لطف حق نام دارد ) متقاوت ترین کار مذهبی چاووشی است . کاری که بیشتر عرفانی است تا مذهبی و نقطه ی درخشانی در کارنامه ی چاووشی به حساب می آید . با توجه به دکلمه ی صفا ، می توان گمان برد که انتخاب و معرفی این شعر برای خوانش توسط او انجام گرفته است . غزل معروف ژولیده نیشابوری ( که از زبان خداوند روایت می شود ) لطیف ، ظریف و امیدبخش است . چاووشی تغییراتی در شعر ایجاد کرده و ابیاتی را هم حذف کرده است اما در کلیت کار تغییری پیش نیامده .

توبه نامه ملودی سوزناکی دارد . پیانوی اولش انگار یک زنگ هشدار است . اینجا دیگر با شعری در وصف امامان یا حال و روز یک زائر طرف نیستیم . اینجا ما کسی را مخاطب قرار نمی دهیم ، مخاطب قرار می گیریم . مخاطبِ خداوند . و پیانوی اول به یک زنهار می ماند و در پی آن ، ملودی غم انگیز ویلن ( که احتمالا توسط محمد آتش افروزان نواخته شده ) ما را وارد فضایی می کند تا سخنش را بگوید .

لحن چاووشی در این آهنگ ویران کننده است . ابیات اولیه را آرام و با آرامشی امیدوار کننده می خواند و در اوج با فریاد و ضجه حرفش را می زند ( ضجه ای تهی از ناله های آزار دهنده . با صلابت و مردانه ) … به ما گو حاجت خود را اجابت می کنم آنی … و می رسد به … بیاور نیک و بد را جمع منها کردنش با مــــــــــــن … ویرانگر … بهتر از این نمی شد این غزل را خواند . ملودی ، تنظیم و خوانش در حد اعلایی قرار دارند و در نهایتِ تناسب با ترانه و مضمونش پیش می روند . در عین سادگی ، همه چیز سر جای خودش است و قطعه ای عالی به بار نشسته . بیشتر کار با یک کیبورد ساخته شده ، اما نباید فراموش کرد که جادوگری پشت این کیبورد حضور دارد !


استاد محمد حسن فرحبخشيان متخلص به ژوليده نيشابوري

ترك توبه نامه محسن چاووشي شعر وصف ناپذير لطف حق از اين استاد گرام ميباشد.



لطف حق

دلت را خانهٔ مـا کن، مصفّـا کردنش با من
به ما درد دل افشا کن، مـداوا کردنش با من اگر گم کردهای ای دل، کلید استجــابت را
بیا یک لحظه با ما باش، پیــدا کردنش با من بیفشان قطره‎ی اشکی که من هستــم خریدارش
بیاور قطرهای اخــلاص، دریـــا کردنش با من اگر درها بهرویت بسته شـد دل برمکن بازآ
درِ این خانه دقالبـاب کُـــن واکردنش با من به من گو حاجت خود را، اجـابت میکنم آنی
طلب ‎کن آنچه میخواهی، مهیّـــا کردنش با من بیا قبل از وقـوع مرگ روشـن کن حسابت را
بیاور نیک وبد را، جمـع و منها کردنش با من چو خوردی روزی امروز ما را شـکر نعمت کن
غم فردا مخور، تأمیــن فـــردا کردنش با من به قـرآن آیهٔ رحمت فـراوان است ای انسان
بخوان این آیه را، تفسیر و معنا کردنش با من اگر عمری گنـه کردی، مشو نومیــد از رحمت
تو توبه نامه را بنویس، امضـا کردنش با من


زيــــر صــــدا



با نگاهي به نخستين آثار محسن چاوشي تا كنون در مي يابيم وي علاقه زيادي به استفاده از آواهاي گوناگون در اهنگهاي خود دارد كه متناسب با فضاي كار اين آواها زير صدا ها و همچنين بازي با اصوات قرار ميگيرد.


مورد ديگري كه بايد به آن اشاره كنم استفاده محسن چاوشي از زير صداهايي است كه شنيده نميشود ! بلكه به شما احساسي را تلقين ميكند و با توجه به فضاي كاري در البوم سيزده و حضور دو همخوان بايستي شاهد شنيدنيهاي ظريفي در اين اثر باشيم مثالي براي شما مي آورم ؛ اگر خوب و باز هم خوب به اهنگ حريص او دقت كنيد در قسمت دوم اهنگ يعني قسمت پاياني وقتي چاوشي بيت آغازين را مجددا تكرار ميكند نوعي احساس تشويش و اظطراب در شما پديد مي ايد فكر ميكنيد علت چيست فقط صداي محسن و تنظيم ! اشتباه ميكنيد اين يكي از خلاقيت هاي چاوشيست فايل زير را دانلود كنيد و با هدوفون گوش كنيد


دانلود زير صداي آهنگ حريص

+
زير صداي ويرانگر چمدون


اين فقط يكي از اثار نبوغ او در كارهايش است و فقط به منزله به روز بودن اشاره شد و الا اكثر آهنگهاي محسن چاوشي داراي زير صداها هم صدايي و ديلي هاي متنوع و شگفت آور است.


همخوانان محسن چــــاوشي در آلبــــوم من خود آن سيــــزدهم


محمد بهراد جاسمي




محمد بهراد جاسمی: متواد 1356, مجرد
ساز تخصصی: تار,سه تار,تنبور,دیوان,چگور,باغلام ا,وآلتو
از سال 71 موسیقی را به طور جدی آغاز کرد و در نقاط مختلف دنیا به اجرای کنسرت پرداخته است (آذربایجان,نروژ,بلغارستان و ...)
دارای 5 کاست در بازار است که 3 عدد از آنها با آقای مهدیان ویکی از آنها با آقای افتخاری میباشد.


كه پيش از اين هم به عنوان نوازنده و هم همخوان در البومهاي متاسفم يه شاخه نيلوفر و ژاكت حضور داشته اما شايد شاخص ترين همخوانيهاي وي آثار زير باشد



آهنگ متاسفم كيفيت 320


و البته آواهاي دلنشين او در اهنگ دلتنگي البوم يه شاخه نيلوفر


دانلود آهنگ دلتنگي كيفيت 320




و اما نظر محسن چاوشي درباره صداي ايشان


محمد جاسمي كه خواهرزاده جلال محمديان خواننده مردان خدا است. او يك پرده بالاتر از تمام كساني مي خواند كه مي شناسيد. آلبوم او بازار را تكان مي دهد. اطمينان دارم.


حجت اشرف زاده




حجت اشرف زاده / متولد سال 1358 / نیشابور/تحصیلات:کارشناس نرم افزار



از کودکی با لحن ها و آواهای موسیقی ایرانی در خانواده و کنار پدر آشنا شد. دوره ردیف آوازی را نزد استاد شاکری درنیشابور آغاز کرد و صداسازی را نزد حمیدرضا نوربخش گذراند.
سال 1382 از راهنمائیهای استاد شجریان بهره مند گردید و فنون آوازی و ردیف تحلیلی آواز ایران را به سال 1385 نزد استاد لطفی آموخت.
سال های 1385 و 1386 فنون تصنیف خوانی و هم آوایی را نزد استاد محسن نفرواستاد فقید پرویز مشکاتیان آموزش دید.



بی من مرو
پوشیده چون جان میروی، اندر میان جان من سرو خرامان منی، ای رونق بستان من چون میروی بی من مرو، ای جان جان بی تن مرو وز چشم من بیرون مشو، ای مشعل تابان من هفت آسمان را بردرم، وز هفت دریا بگذرم چون دلبرانه بنگری، در جان سرگردان من وز لطف تو چون جان شدم، از خویشتن پنهان شدم ای هستِ تو پنهان شده در هستی پنهان من مولانا

دانلود


جام وصل
گرم از دست برخیزد که با دلدار بنشینم ز جام وصل می نوشم، ز باغ عیش گل چینم شراب تلخ صوفی سوز بنیادم بخواهد سوخت لبم بر لب نِه ای ساقی و بستان جان شیرینم مگر دیوانه خواهم شد در این سودا که شب تا روز سخن با ماه میگویم، پری در خواب میبینم رموز مستی و رندی زه من بشنو نه از حافظ که با جام و قدح هر دم ندیم ماه و پروینم حافظ

دانلود


نازنین
ای دل نگویی چون شدی ور عشق روزافزون شدی گاهی ز غم مجنون شدی گاهی ز محنت خون شدی در عشق تو چون دم زدم صد فتنه شد اندر عدم ای مطرب شیرین قدم می زن نوا تا صبحدم گفتم که شد هنگام می ما غرقه اندر وام می نی نی رها کن نام می مستان نگر بی جام می ای بلبل از گلشن بگو زان سرو و زان سوسن بگو زان شاخ آبستن بگو پنهان مکن روشن بگو آخر همه صورت مبین بنگر به جان نازنین کز تابش روح الامین چون چرخ شد روی زمین این نیست بر هستی بزن بر عیش و سرمستی بزن دل بر دل مستی بزن دستی بزن دستی بزن مولانا

 

دانلود


و اما نوشته اختصاصي وي


نوشته ي حجت اشرف زاده خواننده ي موسيقي سنتي در مورد همكاريش با محسن چاووشي

حجت اشرف زاده خواننده ی موسیقی سنتی نوشته ای را در مورد همکاری اش با محسن چاووشی در اختیار سایت رسمی هواداران این خواننده قرار داده است که در زیر می توانید بخوانید:
سپاس و درود
نگاه یک هنرمند به اتفاقات جامعه و نیاز های مردمش باعث رشد فکری و محبوب تر شدنش خواهد شد.
آقای چاوشی علاوه بر شعور موسیقی دارای تفکر رو به رشد در این زمینه است که باعث
خرسندی من بود و بخشی از یک آواز ایرانی اصیل را در کاری متفاوت و ماندنی اجرا کردم
که فکر می کنم این آشتی موسیقی پاپ و سنتی در قالبی متفاوت باشد.
باید شنید و نمیشود قضاوت کرد .باید مردم بگویند که آیا متفاوت بوده؟
اما آنچه که بنده دیدم محسن خان کارش را با عشق و احترام به موسیقی اصیل
انجام داده و این قدر برای من این ادب و احساس ایشان به استاد شجریان و
موسیقی ایرانی تاثیر گزار بود که با افتخار برای ایشان آن قسمت کوتاه را خواندم.
از خداوند آرزوی پیروزی و ادامه این روند رو به رشد را برای چاوشی عزیز و
دوستدارانش خواهانم و این اتفاق خوب را به هوادارانش تبریک می گویم.
جان هر زنده دلی زنده به جان دگر است سخن اهل حقیقت ز زبانی دگر است
امید که دست در دست هم حقیقت زیبای هنر ایران زمین را زنده نگه داریم
و این اثر که کاری دگر به زبانی دگر و متفاوت است گویای همین عشق و احساس
ماندنی است.
درود بر شما و همه هواداران محسن چاوشی و هواداران حقیقت و راستی و زیبایی.


**********************************

تنــــظيــــم كنندگــان





شهاب اكبري









شهاب اكبري : بي شك اين ميدان تاخت و تاز اوست ! تا بازهم زوج هنري و قدرتمند چاوشي و اكبري را شاهد باشيم

شهاب اكبري در مصاحبه اي عنوان داشته متفاوت ترين و قوي ترين تنظيمهاي كارنامه هنري وي در اين مجموعه قرار داده شده است .

نوشته شهاب اكبري در فيس بوك : سيزده ورژن جديد آلبوم متاسفم


كوشان حداد





كوشان حداد : حضور او در اين البوم كمي عجيب است اما بايد به محسن چاوشي اطمينان كرد




شــــاعــــران





استفاده از اشعار كلاسيك بزرگان جسارتي ميخواهد كه فقط ميتوان در محسن چاوشي پيدا كرد

كه باعث ميشود نه تنها گوش بلكه بايد جان و دل خود را براي آن پذيرا باشيم.




اسامي اين بزرگان : حضرت مولانا - باباطاهر - وحشي بافقي - ژوليده نيشابوري و استاد شهريار



شعر من خودآن سیزدهم درسیزده بدر در طی این اتفاق ازجانب شهریارسروده شده به قولی قصه وشرح سردن شعرمن خودآن سیزرده است

خالی ازلطف نیست خواندن آن

.....خیال شهریار در آسمان جوانی هایش بال می گشاید ،شادابی

کمرنگی در چهره اش پدید می آید وزبانش عنان اختیار از کف

می دهدو می گوید:

وقتی که در کشاکش میدان عشق مغلوب شدم واطرافیان نامرد

معشوقه ام به نا مرادی ام کشاندند



وحسن و جوانی وآزادگی وعشق وهنرم همه در برابر قدرت اهریمنی

زر وسیم تسلیم شدند در خویشتن شکستم،گویی که لاشه

خشکیده ام را برشانه های منجمدم انداخته وبه هر سو

می کشاندم.بهارم در لگدکوب خزان،تاراج طوفان ناکامی شده بود

ونیشخند دشمنانم،چونان خنجر زهر آلود دلم را پاره پاره می کرد.

روزگار طاقت سوزی داشتم،آواره شهرها شده

بودم،ازادامه تحصیل در دانشکده طب وا مانده بودم وازعشق

شورآفرینم هیج خبری نداشتم .ازدواج کرده بود نمی دانستم

خوشبخت است یا نه؟

تقریباً سه سال پس از این شکست سنگین به تهران سفر کرده

بودم،روزسیزده بدر بادوستان تصمیم گرفتیم که برای گردش

به باغی واقع درکرج برویم تا انبساط خاطری شود.


در حلقه دوستان بودم اما اضطرابی جانکاه مرا می فرسود،

تشویشی بنیان کن به سینه ام چنگ انداخته وقلبم را می فشرد،از

یاران فاصله گرفتم،رفتم در کنج خلوتی زیر درختی،

تنها نشستم وبه یاد گذشته های شور آفرین اشک ریختم،

پر ازاشتیاق سرودن بودم،ناگهان توپی پلاستیکی صورتی رنگ

به پهلویم خورد و رشته افکارم را پاره کرد،دخترکی بسیار زیبا

وشیرین با لباسهای رنگین در برابرم ایستاده بود وبا تردید به من وتوپ

منگریست ،نمی توانست جلو بیاید وتوپش را بردارد .



شاید از ظاهر ژولیده ام میترسید،توپ را برداشتم و با مهربانی صدایش

کردم،لبخند شیرینی زد،جلو آمد تا توپ را بگیرد،از معصومیت وزیبایی

خاص دخترک،دلم به طرز عجیبی لرزید.دستی به موهایش

کشیدم،توپ را از من گرفت وبه سرعت فرار کرد.با نگاه

تعقیبش کردم تا به نزدیک پدر ومادرش رسید.وخود را سراسیمه

در آغوش مادر انداخت.وای ... ناگهان سرم کیج رفت،احساس کردم بین

زمین وآسمان دیگر فاصله ای نیست...



استاد در این لحظه مثل صاعقه زدگان به نقطه ای خیره شد،دیگر زبانش

نمی جنبید،گویی حس بودن به حس فرسودن مبدل شده بود!!



گفتم:استاد...استاد...چرا ؟چراسرتان گیج رفت؟ تمنا دارم،ادامه دهید.

من ودوستم،دیدیم که رهای اشک در لابه لای چشمهایش

درخشیدن گرفت وباصدای خفه ای که انگار ازدرون چاهی عمیق

شنیده می شود،گفت:



اوبود...عشق از دسترفته من...همراه با شوهر وفرزندش...!



مو براندام من ودوستم راست شده بود،ما نیز درد عشق را

همنوا باگریه استاد میگریستیم!!


استاد تکرار کرد:آری...اوبود،کسی که سنگ عشق در برکه احساسم

افکند وامواج حسرت آلود ناکامیش،مرزهای شکیبایم را ویران

ساخت واین غزل درآن روز در باغ کرج سرودم



من خودم سیزدهم یار و همسر نگرفتم که گرو بود سرم
تو شدی مادر و من با همه پیری پسرم
تو جگر گوشه هم از شیر بریدی
و هنوزمن بیچاره همان عاشق خونین جگرم
خون دل میخورم و چشم نظر بازم جام
جرمم این است که صاحبدل و صاحب نظرم
منکه با عشق نراندم به جوانی هوسی
هوس عشق و جوانی است به پیرانه سرم
پدرت ر خود تا به زر و سیم فروخت
پدر عشق بسوزد که درآمد پدرم
عشق و آزادگی و حسن و جوانی و هنر
عجبا هیچ نیارزید که بی سیم و زرم
هنرم کاش گره بند زر و سیم بود
که به بازار تو کاری نگشود از هنرم
سیزده را همه عالم به در امروز از شهر
من خود آن سیزدهم کز همه عالم بدرم
تا به در و دیوارش تازه کنم عهد قدیم
گاهی از کوچه معشوقه خود می گذرم
تو از آن دگری رو مرا یاد تو بس
خود تو دانی که من از کان جهانی دگرم
از شکار دگران چشم و دلی دارم سیر
شیرم و جوی شغالان نبود آبخورم
خون دل موج زند در جگرم چون یاقوت
شهریارا چکنم لعلم و والا گهرم









اشعاري كه پيش از اين منتشر شده بود


جديدترين شعر اضافه شده از حضرت مولانا



همین كژ و راست مي روي، باز چه خورده اي؟ بگو

مست و خراب مي روي، خانه به خانه كو به كو

با كه حريف بوده اي؟ بوسه ز كه ربوده اي؟

زلف كرا گشوده اي؟ حلقه به حلقه مو به مو

ني تو حريف كي كني اي همه چشم روشني

خفيه روي چو ماهيان حوض به حوض، جو به جو

راست بگو، به جان تو، اي دل و جانم آنِ تو

اي دل همچو شيشه ام خورده مي ات كدو كدو

راست بگو، نهان مكن، پشت به عاشقان مكن

چشمه كجاست تا كه من آب كشم سبو سبو؟

در طلبم خيال تو دوش ميان انجمن

مي نشناخت بنده را، مي نگريست روبه رو

چون بشناخت بنده را ، بنده كژرونده را

گفت: بيا به خانه هي، چند روي تو سو به سو

عمر تو رفت در سفر، با بد و نيك و خير و شر

همچو زنان خيره سر حجره به حجره، شو به شو

گفتمش: اي رسول جان، اي سبب نزول جان

زانكه تو خورده اي بده، چند عتاب و گفت*وگو؟

گفت: شراره اي از آن گر ببري سوي دهان

حلق و دهان بسوزدت، بانگ زني گلو گلو

لقمه هر خورنده را، در خور او دهد خدا

آن چه گلو بگيردت، حرص مكن، مجو مجو

گفتم: كو شراب جان؟ اي دل و جان فداي آن

من نه ام از شتردلان تا برمم به هاي و هو

حلق و گلو بريده با كاو برمد ازين ابا

هركه بلنگد او از اين، هست مرا عدو عدو

دست كزان تهي بود گرچه شهنشهي بود

دست بريده يي بود مانده به دير بر سمو

خامش باش و معتمد، محرم راز نيك و بد

آن كه نيازموديش، راز مگو به پيش او


--------------------






**************************************************

مصاحبه ها





در اين قسمت مصاحبه هاي مربوط به آلبوم را قرار داديم


جديدترين مصاحبه / مجله زندگي ايراني


آلبوم سیزده آلبومی است که قرار بود قبلاً « یه شاخه نیلوفر» منتشر شود اما هنوز خبری از آن نیست… چرا اینقدر مراحل انتشار آن دارد طول می کشد؟

حتما قرار است کار ویژه*ای باشد که این سال*ها برای آن زحمت کشیده*ام. قطعا به نفع من است که یک آلبوم زود منتشر شود، اما من برای کار کردن وسواس زیادی دارم؛ تا زمانی*که مطمئن نشوم که کار خوب و قابل قبول است آن را منتشر نمی*کنم.


اینکه در این آلبوم اشعاری از وحشی بافقی و مولانا خوانده ای یعنی قرار است یک محسن چاوشی متفاوت ببینیم؟
علاقه زیادی به ادبیات کلاسیک ایران دارم؛ قرن*ها پیش شاعری بوده که هنوز هم حرف*هایش مصداق دارد این عمق کار را می*رساند. در مورد تفاوت هم باید بگویم که قبلا هم متذکر شدم که از تکرار کردن خودم دوری می*کنم. همیشه حرف جدیدی دارم که فکر می*کنم مخاطبان هم من را اینگونه بیشتر می*پسندند.


معمولاً فهم اشعار این شعرا نیاز به دقت زیادی دارد، نمی ترسی مخاطبت کمی در دریافت پیام های این آلبوم دچار مشکل شود؟
این بد است که مردم به موسیقی و شعر دقت زیادی داشته باشند؟ اگر واقعا اینجور باشد که می*گوید پس باید خوشحال باشم که این اتفاق رخ دهد. انتخاب شعر در موسیقی پاپ اهمیت زیادی دارد. مخاطبان ما خیلی زیاد به ترانه*ها دقت می*کنند و مدام آن را زیر لب می*خوانند. تلاش کردم شعرهایی را انتخاب کنم که جامعه ما هنوز با آن درگیر است و فکر می*کنم نوع موسیقی که برای این شعرها انتخاب کردم دلیل دیگری باشد برای اینکه مخاطبان آن را بهتر بپذیرند.





«تنظیم این آلبوم به عهده ی شهاب اکبری است که کلا فضای تنظیم ها نسبت به آلبوم «ژاکت» تغییر کرده است، تنظیم های این آلبوم مثل آهنگ اخیرم که برای امام رضا خوانده ام خلوت هستند، البته در بعضی از قسمت های آهنگ با توجه به شعر، تنظیم ها ممکن است کمی شلوغ باشد، اشعار این آلبوم هم از مولانا، شهریار، وحشی بافقی، باباطاهر و ژولیده نیشابوری است که با اینکه در این آلبوم از اشعار کلاسیک استفاده شده اما آهنگ ها و تنظیم ها زیاد فضای سنتی ندارد.

منبع

او در ادامه در مورد جزئیات سیزده افزود: «این آلبوم شامل 8 قطعه به آهنگسازی محسن چاووشی است که روی اشعار بزرگانی چون مولانا، شهریار، وحشی بافقی، باباطاهر و ژولیده نیشابوری کار کرده است، به نظر بنده این آلبوم عمق دارترین کار پاپ و اصلا جزو موسیقی جدی است یعنی در شاخه موسیقی سنتی می تواند جایگاهی داشته باشد، در تنظیم کار سازهای سنتی زیادی به کار رفته است، از طرف دیگر دو خواننده ی موسیقی سنتی حجت اشرف زاده و محمد جاسمی به عنوان همخوان و هم آوا در این کار حضور داشته اند.»
اسفندیاری در ادامه خاطرنشان کرد: «این آلبوم قرار بود در ابتدا با همکاری حوزه هنری منتشر شود که به دلایلی این همکاری قطع شد، اما رضا مهدوی رئیس سابق حوزه هنری به عنوان مشاور نظراتی در مورد این آلبوم نظر دادند، حتی در جلد آلبوم ایشان دو صفحه مطلب نوشته اند و کار چاووشی را به خاطر تاثیر گذاری صدا، انتخاب عالی شعر و ملودی خوب مورد ستایش قرار داده اند.»
در نهایت باید تا زمان انتشار «13» منتظر بمانیم و ببینیم چاووشی با اشعار کلاسیک بزرگان چه کار کرده است، سالانه شاید ده ها و صدها بار اشعار کلاسیک توسط خوانندگان موسیقی سنتی ما اجرا می شوند و با اینکه اینان داعیه ی جدی بودن و هنری بودن موسیقی شان را دارند ولی آثار زیادی در آلبوم های موسیقی دستگاهی ما بخصوص در چند ساله اخیر پیدا نمی شود که ذره ای احساس و خلاقیت در آن دیده شود، بیشتر کارها تکراری و ساده و عاری از هر گونه احساس و دغدغه هستند، حال باید دید موسیقی پاپ ما با روی کردن شامهره ی خود یعنی محسن چاووشی می تواند در حوزه ی هنر نسبتا جدی هم خودی نشان دهد یا خیر!
این اتفاق در حالی صورت می گیرد که سالها است اهالی موسیقی سنتی به هر دلیل درست یا غلط اهالی پاپ را جدی نمی گیرند و کارشان را هنر به حساب نمی آورند، که سالهاست اینان عادت کرده اند به اینکه از موضع بالا آثار پاپ را به دیده ی تحقیر بنگرند.
شاید چاووشی بتواند این بار از موجودیت و هویت موسیقی پاپ دفاع کند و نشان دهد که ملودی های احساسی و قدرتمندی که در چهار چوب موسیقی پاپ خلق می کند می تواند زیبایی اشعار کلاسیک را حتی برتر و بهتر از موسیقی سنتی امروزه به مخاطب ارائه دهد.
منبع

و قسمتي از مصاحبه با ترانه ماه

يك البوم هم داري كه سالهاست به تاخير مي افتد من خود ان سيزده ام كي منتشر ميشود
قرار بود من خود ان سيزدهم زودتر منتشر شود كه به هر حال اين البوم فضاي فاخرتري دارد

در نتيجه زمان انتشار چندان در نتيجه اش موثر نيست

من اشعار وحشي بافقي مولانا و شهريار را خواننده ام
كر ميكني چه زماني منتشر ميشود ؟&a


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ
به وب سایت چاوشی صدا خوش آمدید. امیدواریم که با نظرات خود ما را حمایت کنید.
موضوعات
اخبار
آلبوم ها
کلیپ ها
تک اهنگ ها
گالری
رینگتون اهنگ های محسن چاوشی
بیوگرافی محسن چاوشی
دوستان چاوشی
همه چیز در مورد آلبوم 13
محسن چاوشی در شبکه ی اجتماعی فیس بوک
مصاحبه ها
آرشیو
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
دوستان
وبگاه شخصی محسن چاوشی
سایت رسمی آلبوم سیزده/نگارخانه13
وبسایت رسمی محسن چاوشی
وبسایت چاوشی نیوز
وبسایت چاوشی دانلود
انجمن هواداران چاوشی
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جدیدترین های چاوشی در سایت چاوشی صدا و آدرس chavoshi-seda.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراح قالب وبلاگ
پیوند های روزانه
دانلود البوم جدید محسن یگانه به نام حباب
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
سفارش آنلاین قلیون

آرشیو پیوندهای روزانه
امکانات
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 13
بازدید کل : 80494
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1


طراح قالب وبلاگ